söndag 11 januari 2009

Söndag...

Då har ännu en vecka sprungit förbi i raketfart.. Denna veckan börjar alla aktiviteter igen, ridning, babysim, babysång.... Izabella fyller 1 år på onsdag och då blir det kalas här hemma för mormor, morfar, moster , Raffe och fam. Sjöstrand/ Fogelberg. Sen på lördag blir det party med faster Bente för de fyller ju år samma dag och då kommer resten av släkten.



I fredags var Rebecca och hennes kompis på hoppträning... Värsta lyxen, det var bara de 2 så dom hade verkligen privatundervisning. Rebecca fick favvohästen Isac II. Först ville hon inte galoppera, men ridläraren förklarade att det lite var syftet med hoppkurs att man skulle galoppera. Så hon hämtade långpisken och mer eller mindre tvingade Rebecca att galoppera, vilket var bra för sen slutade hon inte igen utan galopperade i alla momenten och hoppade i galoppp... En riktig kick framåt... inte minst för självförtroendet. Trög som jag är sitter jag där som den stolta modern med kameran i fickan hela tiden och tar inte en enda bild... Hur dum får man bli. Jag glömde helt enkelt bort den alldelles när tjejerna var så duktiga.



I lördags var vi på Väla med Tinne... Rebecca ville handla för sina julklappspengar och vi skulle ha en present till kusin Frida som hade kalas på kvällen. Rebecca köpte faktiskt lite kläder för sina egna pengar, sen fick hon ett par jeans av mig för hon behöver byxor, alla gamla börjar bli lite korta. Oliver fick termobyxor... Vi fikade på Roberts coffee...

På kvällen hade Rebecca de nya kläderna och vi hjälptes åt att fixa håret och lite smink... blev en helt ny tjej... Nu hade jag kameran framme, men Becks gillar inte att bli fotad så nåt leende fick jag inte...

Idag söndag har vi mest slöat... varit i Höganäs och fikat... Oliver va med Rasmus.

Är så sugen på att scrappa... skulle vara med i en utmaning och hade hela upplägget klart, oxå ingen färg i skrivaren... Kunde ju tagit nån gamal bild men motivationen dog lite när det inte blev som jag tänkt. Har beställt nya patroner så de kommer nog imorgon... får göra Lo:n då istället fast att det är försent till utmaningen.
Men annette har en tävling nu som jag tänkte haka på... Ett litet kort har jag nästan fått till iallfall till Kim som är klar med sin nagelteknolog utbildning... Har problem med att färglägga stämpelmotiv så det ser proffsigt och snyggt ut... funderar på att skaffa Promarker pennor men det finns 92 nyanser och dom kostar en del... Hur väljer man vilka färger man ska köpa??? Sen skulle jag ju inte handla så himla mycket, utan scrappa istället...

3 kommentarer:

Sonja sa...

Ett lite billigare tips istället för dyra ProMarker pennor... börja med vanliga akvarellpennor som du målar med o sen penslar på med lite vatten - superenkelt o det blir faktiskt snyggt:)
Eller du har kanske provat redan?

/Sonja

Anonym sa...

Heej :D
Åhh jag vill fälja med på ridningen i april om det fortfarande håller på då. Hmm leka fotonärd då kasnke. Men ska uppdatera resedagboken imorgon efter att jag lämnat barnen på skolan, så du vet. Bdb är uppdaterad med bilder från helgen. Puss och Kram.

Storstadslivet efter 40 sa...

rebecca blev ju riktigt "tjejig".
Att du bara glömde att fota....aja baja
Ses och höresps en promenad på fredag????