måndag 19 januari 2009

En hel vecka till det blir helg igen...

Måndag... det är nog veckans tråkigaste dag. Då har det varit så mysigt hela helgen och alla har varit tillsammans. Vi har nu tömt hela köket och börjat att riva så smått... Det är ingen vacker syn kan jag intyga... så mycket skit... Blä.
Så här såg vårt kök ut före, ni behöver inte kolla på röran... den fick vi på köpet...
Vi har rensat rätt bra bland all grejor, fick tömma skrubben däruppe för att få plats med köksgrejor vi ska ha kvar.. Så nu står det ett berg och väntar på att Loppishuset ska komma på onsdag och hämta det som de tror sig kunna sälja... Jag bryr mig inte om ifall vi får nått för det, vill bara att det kommer till nån som kanske kan ha glädje av det... känns kasste att slänga en massa hela fungerande saker i restavfallet bara. Där finns nog en och annan godbit oxå för det är saker från farmor och pappas faster däri.

Izabellas och Faster Bentes kalas blev lycket... de blev ordentligt uppvaktade. Izabella fick så många fina kläder och leksaker... Tack alla för allt fint!!
Det lilla födelsedags barnet blev lite trött och somnade hos Carina, men hon vaknade till tårtan igen så hon fick smaka på sin fina specialdesignade tårta som Farbror Lennart hade gjort. Izabella fick HelloKitty tårtan och Bente bitårtan.

3 kommentarer:

Sonja sa...

Mmm... ser ju mysigt ut hörredu! Dom som känner mig VÄL vet vad jag tycker om köksrenoveringar numera... "been there, done that and NEVER again" typ! Inte för min del iaf:)
Vi gjorde exakt samma sak förra året och än idag är det ännu inte riktigt klart (till 90%) och jag har avskytt hela resan!
Tål knappt o passera köksdelen på IKEA ens, haha!
Men jag ska inte skrämma upp er, tror knappast ni får samma motgångar o oflyt som vi - vad är det för kök ni ska ha?

Kram o lycka till, Sonja

Storstadslivet efter 40 sa...

Vilka fina tårtor...vill oxså ha en bit.

Helene sa...

Alltså, det sticker allt i bröstet att ni är på g. Själva har vi skjutit på köket tills efter sommaren. Jag är såååå sugen. Allt är klart, varenda detalj, det ska bara vääääntas. Kommer att följa ert bygge!