onsdag 21 januari 2009

Ridning idag...

Så har äntligen ridningen kommit igång igen... Fick Radina stallets största häst.. Hur gullig som helst men lite tjurskallig. Får väl säga att det gick bra idag.... det känns ialfall i benen.
Var bara när vi galopperade och skulle galoppera på volten som hon inte ville samma väg som jag... I första försöket så höll vi på att rida ner ridläraren och i andra så skuttade hon iväg, precis när jag trodde att jag klarat svängen... lite obehagligt men det går så fort att man inte hinner bli rädd...
Annette galopperade oxå idag och jag blev så glad för henens skull att jag satt på min häst och hejjade på, inte bra att låta för mycket i ridhuset... tänk om jag skrämt hästen och hon hade trillat av... Men det är inte så lätt när man blir exalterad.

Var på jobb idag och kollade runt lite och hämtade mitt schema. De undrade såklart om jag ville komma och jobba helger. Det både lockar och inte. Det hade varit skönt att komma lite hemifrån, men ska vi nu fixa köket och det blir mest på helgerna så är det kanske dumt. Men å andra sidan hade ett extra tillskott i kassan inte gjort ont. Stefan är inte så intresserad av att diskutera det, men jag tycker det ska vara ett gemensamt beslut. Izabella är lite mammig nu oxå, och tjuter så fort hon inte ser mig... kanske inte så kul för Stefan.

Nä nu ska jag i duschen för nu fryser jag efter att ha svettats så på hästryggen...
Klart slut, över och ut

Inga kommentarer: