lördag 27 december 2008

Då var julen över för denna gången....


Nu är vi hemma igen efter 4 härliga dagar i Arnakke... Gudars så skönt att komma hemifrån.
Lille julafton var vi här hemma med min familj... Åt lite mat, julegröt och gotter.... Barnen fick julklappar. På bilden öppnar Izabella sin klapp från moster och Raffe....

Julafton firades som sig bör i Danmark med anka... bara så gott... slår vilket julbord som helst. Massor med paket delades ut, jag tror att alla blev nöjda iallafall... Jag fick äntligen min hett efterlängtade "cuttlebug". Barnen fick presentkort och andra saker de önskat. Izabella tyckte att papperna och banden var bäst, men innehållet var inte så dumt heller. Stefan fick en ny mobiltelefon och en canvastavla med barnen på...

På juldagen var det så dags för "julefrukost", massa delikatesser dukades fram... Vi tog ris alá maltan idag oxå för vi orkade inte på julafton... Rebecca och Tina vann mandelgåvorna...

Annandagen lyckades vi masa oss ut på en liten promenad innan vi återigen gav oss på julbordet, konfekten, glöggen... mm. Efteråt kröp vi upp i soffan och kollade Kingkong.

Idag kom vi så hem igen... Borta bra... men hemma bäst. Skulle hämtat Alfie men de var inte hemma så vi tar det imorgon... Dom vill knappt lämna tillbaka henne... Men det får de snällt göra för nu saknar vi henne massor. Pia , Lasse och Josefine hade varit i möbelaff'ären så dom kom inom på en kaffe idag oxå... och då blev vi bjudna på ärtsoppa imorgon... Mums fillebabba!!!! Josefine åker ju till London som Aupair den 2:e januari och måste hinna med alla favvorätterna innan dess... Det tackar vi för...

Jag glömde klart kameran hemma över jul, men Tina har skickat bilder på MSN till mig... frågan är bara om jag kan få dom därifrån och hit... annars får ni klara er utan bilder... Det blir inga bilder Sorry!!!!

1 kommentar:

Storstadslivet efter 40 sa...

Jasså, du överlevde julen du med...Några kilo tyngre e man men det springer man bort snart ;)