torsdag 18 december 2008

Lite sjuk men rider ändå ;)

Jepp... det blev penicillin även för mig... Halsprovet visade inget men doktorn tyckte nog att det var tillräckligt eländigt för att ge mig en kur...

Var och red ändå... det var ju sista gången... Fick Isac II igen... "lycka"... Han är en så fin häst att rida... slapp extra tyglar och en massa kraffs. Säkert jättebra för de som kan men för mig var det bara till att göra allt mer komplicerat. Vi red som en vanlig lektion fast att det var avslutning , men vi fick prova att rida i damsadel... ( svårt att tänka att kvinnor förr galopperade ute i naturen på det där viset) ( har sett på tv att de ibland fuskade och hade ett lösben i kjolen, men red som vanligt...)En annan hade problem bara att sitta rakt upp och ner... När vi galopperde fick vi galoppera både ett varv runt ridhuset och ett varv på volten, första rundan gick jättebra, andra rundan blev rena rama racing loppet... längesedan jag red så fort.. Ridläararen stod bara i mitten och sa -Styr, styr... Vad trodde hon jag höll på med... Så roligt det var, nästan så att vi låg i kurvorna.. Hihihi!!! Efter ridningen hade vi lite mys med glögg, hembakta kakor och annat gott. 3 veckor till nästa gång, men då har jag 22 härliga ridlektioner att se fram emot...

Idag var jag i Helsingör och hämtade Stefan på jobb... Vi skulle handla lite i Danmark och Stefans arbetskamrater ville se hur stor Izabella blivit... Efteråt lämnade vi Oliver hos päronen och åkte ut på Väla för att trängas.... Tycker det är så svårt att handla julklappar... Visst det är fritt att önska vad man vill... men man får ju ångest när man inte har råd att uppfylla en enda av sina barns önskningar ( lätt överdrift)... Tyckte ändå att vi hittade rätt bra grejor... men man är bara så rädd att de ska bli besvikna när de öppnar sina paket.
Har en hel drös julklappar kvar men det får jag ta tag i nu i helgen eller på måndag...
Nu tror jag det är nannedags för små "tanter"... Ska till Köpenhamn imorgon med 3 barn och en förvirrad mormor... blir säkert jättekul och mysigt...
Ha det bäst kompisar....

1 kommentar:

Sonja sa...

Lycka till med resten av ditt julklappshandlande:) Kan trösta dig att jag har en hel del kvar själv - kanske trängs vi samtidigt en dag:)
Låter så härligt med era ridlektioner... säger jag som suttit på en häst 2 ggr i mitt liv (tyvärr)!
Krya på dig fort nu/kram Sonja