söndag 23 november 2008

Söndag!

En lugn dag...

De stora barnen var hos kompisar, så jag och Stefan passade på at gå en promenad med Izabella och Alfie... Gick en annan runda än den vanliga och hittade en skogsväg att gå på där Alfie kunde springa lös.. mycket uppskattat. Tyvärr tog vägen slut vid en grind som var låst så det blev lika lång väg tillbaka. Jag gillar inte rundor där man ska gå och sedan vända och gå samma väg tillbaka, jag vill gå en runda och se nått nytt hela tiden...


Efter middagen ( biff stroganoff och ris) så åkte vi till Åstorp och hälsade på. De har ju renoverat sitt vardagsrum nu i höst, och vi ville se slutresultatet... Hur snyggt som helst... Ett litet PS3 hade visst oxå slunkit in, när dom ändå köpte ny tv och tvbänk... Det blev inte att vi provade, men jag hörde att dom hade fått nya ABBA singstar till...


Ikväll så har vi såklart tittat på "Erik och Mackan", nya söndags favvisarna... Jag passade på att skapa en liten LO under tiden... eller, jag hade börjat redan innan middagen, så jag bara slutförde. Det blir inte så bra att fota inne på kvällen, men här är den iallfall. Tycker nog att den blev rätt bra... om man nu får säga det själv.

Tyvärr finns Rebecca knappt på några bilder så det blir mycket med Izabella ( linslusen) och Oliver, men Rebecca har lovat att inte dumma sig eller gömma sig när kameran komer fram, för hon vill ju oxå bli scrappad, och såklart vill jag scrappa henne oxå. Skulle vilja fånga alla 3 på en eller flera bilder och göra en tavla till Stefan i julklapp....
På tal om julklappar så har jag ju tänkt att önska mig en Quick Kutz, eller en Cuttlebug... Cuttlebugen är väl lite mer användbar efter som den tar alla dies. Men Quick Kutzen är billigare och där ingår ofta ett alfabet när man köper den... Tål att tänkas på... Stefan har väl ingen aning om vad jag yrar om ändå, så jag kanske ska önska mig ett presentkort istället.
Nä, nu drar det i ögonlocken, " Fröken Vakna i Ottan" somnade tidigt ikväll så det är väl till att börja dagen tidigt imorgon... gör egentligen iget för detta är en fullspäckad vecka... Enda dagen som är tom i almanackan är söndag... Första Advent... skulle inte tro det...
Godnatt alla !!!

1 kommentar:

Storstadslivet efter 40 sa...

Underbar Lo, du e ju s..tduktig