söndag 15 januari 2017

Slöedag!!!

Så skönt... 
men så stressande samtidigt att slösa bort en hel ledig dag i soffan med tv och meningslösa mobilspel. Kom iallafall ut en liten promenad i solskenet... gäller att suga åt sig D-vitamin när tillfälle ges. 

Har en skitvecka på jobb... jobbar 6 dagar varav 4 kvällar. Så Bella missar simningen och kanske starten av gympan om jag inte kan lösa det på nått vis. 

Enda positiva med att jobba kväll är att vi slipper trängas på morgonen när alla ska iväg. Ingen i denna familjen är särskilt charmig kl 5:30 innan kaffe och med en toalett. 
Denna veckan ska jag masa min "röv" till gymmet. Min stackars kropp värker så, mina muskler behöver stimulans. Och även om man blir trött som en gris bara av att höra ordet gym så är det ju så att det i förlängningen ger mer energi än det tar. 
Min energi är slut, skulle kunna tänka mig lite semester, gärna hemifrån så man verkligen får vila. Men det ser inte ljust ut på den fronten nu. Ta semester bara för att sitta hemma och glo känns som slöseri med semesterdagar.
Får se hur det blir med vår Köpenhamns weekend... Koncert en söndag är en jäkligt korkad dag... 

Tror jag somnar ovaggade ikväll... så trött!!! 

Inga kommentarer: