onsdag 11 januari 2017

Saknad...

Oj, vad jag saknar min bil... löjligt jag vet... men jag är så glad att jag köpt en bil som fungerar (nja, inte för tillfället), som är bra, praktisk och framförallt snygg. 
Ringde verkstaden idag och det kan nog dröja 2 veckor till innan jag får den. Fick ringa försäkringsbolaget och Hertz och fick godkänt förlängning av hyrbilen... den är fin den med... men den är inte min. 

Fortsätter på min lågkolhydratskost, dock inget som uppskattas av familjen när det serverades kycklingpytt på kålrot, sötpotatis och lök. Jag tyckte det var helt ok. 
Fick lova att aldrig servera det igen. 
Det är inte så svårt att dra ner på kolhydraterna... det är ju oftast tillbehöret och det kan man enkelt byta ut. Min utmaning är mitt småätande. Det gör jag helt utan att tänka, rätt som det är har jag stoppat nått i munnen som jag inte borde äta. Är ju oxå väldigt duktig på att tycka synd om mig själv när andra får och inte jag. Men inga förbud, heller inte balla ur totalt och återgå till frosseriet.

Det utlovades oväder idag och det var det... men inte alls i den utsträckningen som man förväntat. Inte en snöflinga inne i Helsingborg när vi var på simskolan . Men här hemma är det vitt och slaskigt. 

Inga kommentarer: