lördag 21 januari 2017

Godmorgon!

Ledig på en jobbehelg, kan kännas lite lyxigt men jag hade faktiskt hellre varit frisk och jobbat. 
Mannen kunde däremot passa på att jobba extra, så han pep iväg i svinottan.
Tradigt, jag som hade hoppats på att bli lite ompysslad...(jag fick ju faktiskt tidning och "porting", som jag inte kunde äta häromdagen), men jag reder mig nog. 

Kom iallafall iväg till VC igår och doktorn konstaterade att det var en "solklar" halsfluss (vad nu det är det för nått?). Behövdes inget halsprov, tack för det. Penicillin i 10 dagar, och soffläge. Den stackars soffan är väl helt uppnött nu. Ont i kroppen får man oxå av att vara stilla för mycket. 

Det är inte mycket man äter när man är sjuk och har ont i halsen. Tror det jag fått i mig de senaste dagarna kan likställas med ett mellanmål en annan dag. Inte ens kaffe smakar. Bästa är kolsyrat vatten med is och citron, det friskar upp och river lite i halsen. Isglass ät oxå bra men blir väldigt sött och klistrigt...
Det är ju inte så att det inte finns att ta av. Men kroppen behöver lite energi och vitaminer för att läka, penicillin är heller ingen höjdare på tom mage. Fördelen med penicillin är att det vänder snabbt. 

Så då var dagens gnäll avklarat! 
Ha en go lördag på er, själv ska jag avancera från sängen till soffan och se om jag hittar nått meningslöst tv program att vila ögonen på... 
Tjingeling!! 

Inga kommentarer: