måndag 23 januari 2017

En sista sjukdag...

Nu hoppas jag att vi får vara friska och krya länge. Hoppas hoppas att jag inte lyckats smitta någon.
Känner mig mycket bättre nu. Penicillin gör susen. Hade nog kunnat jobba idag, men jag är ledig imorgon och man får ju vara hemma 1 vecka utan läkarintyg så jag tog en extra dag för säkerhets skull.
Men nu ska det bli skönt att återgå till verkligheten.

Ringde om min bil idag, saknas en förstärkare till hjulhuset som inte kommit, så jag ska inte räkna med att få bilen denna veckan heller. Känner att jag börjar bli lite paranoid och måste kolla alla vita Nissan Qashqai så det inte är min bil... Hahaha! Hörde faktiskt en story om det av en kollega. Vänner till dom hade sin bil på verkstad, sedan dök det upp fortkörningsböter från en fartkamera som bilen fått när den var på verkstad och på ett ställe de aldrig kört själva... Så kan det gå.

Så god middag mannen min fixade igår. Sweinskank med potatismos, surkål och chilliäppelmos.
Han gjorde en sås "to die for" på den goda skyn...Åt så vi höll på att spricka... 
Igår var jag med och kollade på Bellas gympa. Tänkte att det inte spelade nån roll om jag satt på röven hemma i soffan eller på en läktare. Det är ganska tuff träning. 2 ggr i veckan 2 timmar per gång. igår tränade de på handstående på olika stationer som de gick runt till. Så nu är det gympa 2 ggr i veckan och simning 1 ggr i veckan... kan undra när en annan kan klämma in ett träningspass. Men sen när det blir lite ljusare och varmare kan man passa på att gå eller jogga en runda medan Bella tränar, det är så fint i Kågeröd (hade lätt kunnat tänka mig att bo där). Simningen kan man säkert parera med nått pass på gymmet.



Längesedan jag bloggade på datorn... Det blir lite trevligare inlägg med fler bilder och bildtexter och så. Men väldigt opraktiskt när man kan göra det i telefonen. Där har jag ju ändå alla bilder eftersom jag inte har nån annan kamera för tillfället. Känns dock som om den här datorn är på upphällningen. Den tar mycket stryk när Bella använder den, och laddar ner spel och kladdar ner den. Kanske ska börja kolla efter nått nytt. Har inget jättebehov av dator men ibland så är det lättare att se och manövrera i datorn än på telefonen. En sak till jag borde ta tag i är att ladda över all foton i den externa hårddisken jag köpte för en evighet sedan... Dumt att vänta till skiten redan kraschat...

Ha en underbar dag!!!

Inga kommentarer: