onsdag 28 december 2016

Ledig dag!

Skönt med en ledig dag... mjukstartar morgonen ensam, gubben jobbar och alla kidsen sover sött. 
Har inget emot att vakna tidigt, så länge jag får vakna utan oljudet från väckarklockan. 
En kopp kaffe, lite nyheter på tv, "fejjan" och lite candycrush... man kan ha det sämre. 

Får se vad dagen bjuder, kanske åker granen ut... den är jättefin (not)... men den barrar bara man tittar på den. Dessutom står den jäkligt dumt och blockerar ett skåp totalt.

Ska även till en kollega som är massör och ge nacken en omgång... funkade ju bra sist. Sen måste jag komma igång och röra på mig... kan inte låta musklerna stelna och låsa sig så... onödig plåga. 

BellaBus vill på bio eftersom hon fick biopresentkort i julklapp. 
Vi får se... vad det blir. Beror lite på när mannen i huset kommer hem. Trevligt om man kan klämma in middag tillsammans. 

Snart dags att fila på nyårslöftena, nä tror jag hoppar över det. Jag blir bara så besviken när jag inte kan hålla dem. Några förhoppningar och mål är nog mer rimligt. 
Fick ju en plats på ColorObstacleRush av syrran i julklapp, så det är ju bara till att börja jobba på kondisen. Lite smidighet oxå kanske så man kommer över hinderna. 

Mitt liv börjar ju falla på plats och det känns så skönt. Har egentligen inga stora orosmoment kvar. Så ärligt har jag inte mycket kvar att önska, mer än ytliga petitesser och lite guldkant på tillvaron, upplevelser, resor,  ny kunskap och mer tid för familjen och nya och gamla vänner kan man ju aldrig få för mycket av.  


Inga kommentarer: