tisdag 27 december 2016

Krasch, boom bang!

Vilken dag!!! 
Det var ju full storm inatt och det blåste rätt bra när jag körde till jobb. Rätt som jag körde dök ett stort träd upp framför mig på vägen, som hade blåst omkull... Jag bromsade för allt jag var värd men brakade rakt igenom trädets grenar. 
Min fina bil blev helt demolerad i fronten... åh vad ledsen jag blev. I förvirringen körde jag bilen till jobb, det var inget som lät konstigt eller så... En bärgare hämtade bilen och den är redan på verkstad, jag har fått hyrbil tills den är lagad. Allt har flutit på smidigt, många samtal och många telefonköer och det lär säkert kosta en slant i slutändan. 
Men huvudsaken att ingen människa skadades, det materiella är ju ganska lätt att ersätta.
Klantigt, ja... men jag lovar... hade jag sett träd-eländet hade jag stannat! 

Så nu blir det manuellt växlad V70 i några veckor.

1 kommentar:

Storstadslivet efter 40 sa...

Usch fy vad obehagligt. Tur att du inte skadade dgig