torsdag 22 december 2016

Dan, före dan, före dan...

Friskade mig till jobb idag... är väl inte riktigt 100% men nu har jag verkligen inte tid att ligga på soffan mer... 

Full fart ut på Väla, hade bra koll på vad jag skulle ha... men såklart var det som Bella önskade mest såklart slutsålt i hela Sverige sedan 2 veckor tillbaka... har bara mig själv att skylla... kunde varit ute i god tid.
Fick lätt och smidigt fixat resten, fick lite skoskav.... oxå typiskt mig.

Hem till Päronen och vara lite behjälplig. Fick dom att rensa lite i garderoben med, Resultat...! 2 säckar med varma jackor och tröjor till de hemlösa. 

Fick idén häromdagen när jag städade garderoben här hemma och fick fatt i både varma jackor och termobyxor som mystiskt hade krympt. Vill inte gärna lämna det i UFF insamlingen, när där är folk och öser ut allt och förstör... då kan man lika gärna slänga det på tippen direkt.
Såg även i ett reportage att Värmestugan behövde grejor till sitt julbord gör de hemlösa. Efter lite kontakt på messenger kom jag fram till att jag skulle fixa Ris a'la  Malta med sås och lite choklad. Så nu ikväll var vi på Hemlösas hus och lämnade av grejorna. Känns bra att göra nått för de som inte har det så förspänt såhär i juletid.

Dansk "Flæskesteg" till middag med tillbehör... lite julmat får man ju ha... =)
Ernst på tv och 2 timmar av julklapps inslagning med glögg... 
Det värsta av allt måste på det igen imorgon. Kl 10:00 står jag utanför Väla igen... 
Tjoohoo!!! Det är så roligt med jul... Känner mig lite som Grinchen... 
Tjingeling!!!

Inga kommentarer: