onsdag 23 november 2016

Tjoohoo!!!

En liten ynka arbetsdag innan en ledig dag (fullspäckad som vanligt). Men det ska ju kännas att man lever. 
Det känns iallafall roligare att köra till jobb i en pålitlig bil, mysigt att köra Bella till fritids oxå, nu har jag ju äntligen kommit på vilket fönster jag ska vinka i. 

Det ser ut som om jag får semester på julafton. Chefen var dock noga med att poängtera att ingenting är beviljat... men tittar jag i schemat är min tur tillsatt med en vikarie. Skönt! Då slipper jag julångest i år... Har ju faktiskt jobbat 3 jular på rad och förra året flyttade jag min semester över jul för verksamhetens skull. 

Nu är ju bara frågan Hur, När & Var och med Vilka ska vi fira jul... Jag vill helst fira med alla mina nära och kära, men det funkar bara om vi är hos oss... Vi får diskutera vidare. På ett sätt skönt att åka bort, men då måste man dissa nån. Ja,ja det blir nog jul ändå...

Nästa helg åker jag och Stefan till Ystad på Spa. Ska bli riktigt mysigt. Inte för ofta vi gör nått på tu man hand. Extra mysigt på ett sånt ställe också där det finns tid för att koppla av och umgås. Vi har bokat The Creek Experience, där man får gå igenom flera olika stationer med spabehandlingar. Vi har bokat bord i en av restaurangerna på kvällen, och sen det bästa av allt frukostbuffé. 



Inga kommentarer: