torsdag 6 oktober 2016

Världens sämsta Viktväktare!!!

Ja det är f-n inte lätt. Inte så svårt heller... Håll dig till dina Smartpoints och gör kloka och smarta val så går det som en dans. Ändå väljer man att lägga 2/3 av dagens ranson på en frukost som mättar i 10 minuter... Smart, klipskt!!! 
Sån e' jag... har alltid varit och kommer säkert alltid att förbli... om inte... jag kan ändra mina prioriteringar.
Tyvärr är jag ju en "allt eller inget" människa... så minsta lilla snedsteg som hade varit lätt att glömma och gå vidare, får bägaren att rinna över och frosseriet är ett faktum.
Vet faktiskt inte vad jag ska göra, om jag ens ska försöka göra nått. Kanske bara ska lägga ner och skita i allt, bli fetare och fetare. Har jag tur kanske jag blir tillräckligt fet för en "gastric bypass"... Fast det verkar ju inte heller vara nån permanent lösning... 
Gnälla i bloggen är inte heller nån bra idé, men det är min blogg... och där gör jag som jag vill... Ska vi säga så!!! 

Egentligen är detta en positiv och bra dag och saker och ting som rör mig men inte min hälsa går helt i min riktning... Hjulen rullar... 
Nu är det dags för en kväll på jobb... Pling plutta plutta pling! Plong!!!

1 kommentar:

Storstadslivet efter 40 sa...

Kanske det är dax att prata med ett proffs. Om ätstörningar osv...hur man går vidare. Byta livsstil osv
Det finns hjälp att få via VC...Bara en tanke...styrkekramar från mig kram annette