torsdag 13 oktober 2016

Hej vad det går...

Nu rullar det på... full pott på klockan såhär långt i veckan... Finns goda chanser till en ny prestation. 
Viktväktandet går oxå bra... har inte fuskat där heller. 

Idag var jag på en styrketränings introduktion med en PT... herregud, så bra. Jag skulle gärna haft en PT vid varje träningstillfälle som peppar och stöttar och påminner om magstödet och sänkta axlar. 
Funderar faktiskt på att köpa några PT timmar då och då... En Odd Molly kofta är ju nästan samma som 3 PT timmar. Kanske kan önska i julklapp.
Som alltid handlar det ju om hur man prioriterar både tid och pengar... och att man inte får onda ögat när man ska ge sig själv lite kärlek (har varit väldigt lugnt på den fronten nu).
Den största utmaningen är faktiskt att gå tiden att räcka till, att ta dig tiden att faktiskt köra dit. Åker jag på ledig förmiddag försvinner hela den. Åker jag på kvällen då känner jag mig taskig eftersom jag jobbar alltid några kvällar i veckan och då vill jag inte sticka iväg de andra oxå. 
Därför är styrketräning perfekt...inga tider att passa så man kan typ sticka direkt efter jobb och sedan ändå få kvällen med familjen... win, win...

1 kommentar:

Storstadslivet efter 40 sa...

Du ska göra det som känns näst för dig...familjen klarar sig utan dig en timme eller 2...de kan ju ha städat och lagat middag åt dig då du tränar...win win på det😄😄