tisdag 18 oktober 2016

Insikt

Plötsligt händer det... allt klarnar och det är som om glödlampan på huvudet bara tänds!

Sedan en tid tillbaka har jag haft en period i månaden när jag varit lite "hågsen"... Smådeppig och allmänt tradig. 
Sen läste jag en blogg, och som en blixt från klar himmel kom det... jag har PMS. Jag som trodde att jag var förskonad men jag har inte känt av det när jag ätit  p-piller och nu när kroppen rensats från alla hormoner (säkert lite åldern oxå) så är det ju solklart.
Jag gillar inte att skylla ifrån mig men alla symptom stämmer in... 
Det gör ju inte saken bättre, är fortfarande en bitch, men nu vet jag vad det är och kan hitta en lösning.
Kanske kommer det kännas trevligare med mens nu, för när den kommer då är skiten över... =)


1 kommentar:

Storstadslivet efter 40 sa...

Haha du e för söt du. Men ja...du e inte ensam och man kan få hjälp eller bara härda ut för det blir lättare och bättre med rätt mat, motion,vänner som förstår och ljus ( eller bara insikten att veta kan hjälpa). Livet är inte alltid lättare för man blir äldre och klokare men kunskapen underlättar och jag lovar ( haft min del av detta) att efter mörker kommer ljuset����
kram på dig