söndag 28 augusti 2016

Ta tag i mitt liv...


Suck, stön... Here we go again...

Ja skam den som ger sig... Nu är jag där igen... på gränsen till avgrunden. Jag har misskött mat och motion så hela sommaren. Gått upp massa kilo så jag har faktiskt lite problem nu till semestern att klämma mig i shorts och badkläder. Gjorde en mini-liten insats med Viktväktarna men motivationen är ju inte på topp... Tänkte att jag iallafall skulle röra på fläsket och åker på en dunder förkylning. 
Vilken jävla tur... en undanflykt helt gratis och ärlig dessutom... 
Och eftersom jag älskar mat, och vi ska på semester med All Inclusive så kände jag inte riktigt för att börja mitt nya sunda liv innan resan... Hade ju ändå sabbat allt där... 
...och redan där är jag ute och reser för nyckeln till framgång är inte banta utan ändra livsstil.
Men mitt i all denna destruktivitet så inspireras och motiveras jag av en massa härliga människor på "fejjan" och instagram... Jag inser att ett vinnande koncept är att vara lite mer ego... Inte gå över lik ego, utan mer avsätta tid för sig själv och sin resa mot framtida mål... Det verkar vara det som funkar för de flesta som nått stora framgångar med sig själv .
Så det är min plan och min present till mig själv när jag har semestrat klart.
Det gäller att stå upp för sig själv och det man tror på. 
Jag tror på Viktväktarna och träning, styrka och cardio i kombination... Har fixat ett hemmagym i miniformat (TRX, kettlebells och minibands) för dagar när jag inte hinner eller kan flänga iväg.

Men först 3 dagars jobb (vissa har redan semester), packning och ansiktsbehandling, sen drar vi till värmen, solen, maten, människorna på underbara Kreta och bara njuter och har det bra i en vecka... (Skulle andan falla på, har hotellet Les Miles klasser)

Sen kommer jag hem fulladdad med energi och motivation och drar igång mitt nya liv för "femhundrasjuttielfte" gången. Skam den som ger sig!

Över och Ut! Rödtjut!

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter som en bra plan 👍🏼
Jag hejar på dig!!!!!

Love ya ⭐️ / Tinne