måndag 18 juli 2016

Semester!!!

Jag kan inte påstå att semesterfeelingen är på topp, gråtrist väder och mannen jobbar denna veckan. 
Idag kör vi hemmadag, röjer lite så samvetet lättar och vi kan ha roligt de andra dagarna. 

Egentligen var jag ledig i fredags oxå men jag skulle spela martyr och följde med en av våra boende på en undersökning på lasarettet. Det skulle ta 2 timmar, då det kändes rätt ok ändå. Men det blir ju sällan som man tänkt sig. Bilderna som togs var inte tillräckliga så vi fick vänta 2,5 timmar innan nya bilder kunde tas. Klantig som jag är hade jag glömt min mobil i bilen på jobb så jag fick låna en telefon på lasarettet och ringa jobb så de fick boka om färdtjänst och grejor. Becka som ställt upp som barnvakt hade ingen aning om att jag blev försenad.
Tillbaka på jobb visar det sig att hon dom skulle beställa mat nu när jag har semester var sjuk. Så det var bara till att akut beställa mat och bröd innan jag kunde köra hem och hålla semester.

Men nu är det semester. Ska bli skönt att få varva ner lite och bara va! Ville solen lysa lite oxå blir jag glad. =)


Inga kommentarer: