fredag 3 juni 2016

Äntligen helg!

Vädret är helt underbart... förutom att jobba i. Som jag har svettats de senaste dagarna... Inte så fräscht... men så är det. 
Jag ska inte klaga, hellre såhär än grått, regnigt och ruskigt.

Får väl äntligen förklara renoveringen av kupa/ övervåning klart och ett ljust, luftigt sovrum har det blivit. Jag är så nöjd. 

Satte upp gardinstång och gardin igår, och jag lovar, jag rabblade samtliga svordomar i mitt vokabulär.
Inte ens en gardinstång gick att fixa utan att den behövde modifieras för att passa. Detta skulle jag då mecka med själv eftersom mannen är i Tyskland. Jag behövde såga av biten som sitter mellan stängerna men kunde inte hitta bågfilen nånstans, men jag hittade ett bågfilsblad som jag fick hålla i handen och såga med. Skam den som ger sig. Tror inte mannen blir så imponerad av mitt arbete, inte så snyggt, men gardinen döljer ju det värsta.
Slutresultatet blev fint, så jag är nöjd.

Ikväll blir det fredagsmys på tu man hand (Bella och jag) och vi ska kolla in söndagens motstånd, Gladiatorerna... inför Barnens Hinderbana. 




1 kommentar:

Storstadslivet efter 40 sa...

Du e så händig du... bra jobbat och så fint det blev. Kram på dig