måndag 2 maj 2016

Fyra lediga dagar...

... swisch så var de förbi. Men jag är nöjd med innehållet, så det ska inte klagas.

Alltid lika fina Maja lyktor...
Torsdag: En lulla runt dag. Med lunch på Ekeby möbelaffär och några fler "Majalyktor". På kvällen var det bowling och restaurangbesök med kollegorna. Jag tog bussen till stan. Fick åka hemifrån 15:37 för att vara på bowlingen kl 18. Men då ingick en vilse-gång på planteringen och en vätskekontroll på Högasten.
En härlig kväll, men med en halvtimme kvar av bowlingen fick vi nog och tog upp "bumpersarna", sen blev det valla tävling istället. Maten åt vi på Pinchos, lika gott som alltid. 

En härlig kväll i goda vänners lag.
Fredag: Dagens projekt var att klä köksstolarna i zebratyg. Blev riktigt bra. Sen var det avslutning på simskolan och shopping av lister, mer golv och annat smått och gott.
Golvet lade vi klart oxå... 
Duktig tjej på simskolan.
Mycket bättre.

Lördag: Mannen fick köra och shoppa det vi glömt dagen före. Jag körde lite röjningsarbete. Sen kom Höganäsarna förbi på fika. Alltid lika trevligt att ses. Dagen fortsatte med lister... Oh My god! Det är hjärnverksamhet på hög nivå att få ihop vinklarna rätt i ett snett och vingt gammalt hus. Det fick bli ett par nödlösningar här och där men fint blir det.


"Golvlags fest"

Söndag: Mannen jobbar, jag och Bella kör trädgårdsdag. Har röjt hela trädgården och sorterat upp allt så det blir lätt och smidigt att köra på tippen. Klippt gräset och flyttat lite växter. När mannen kom hem fortsatte vi med listerna. Mer jobben än man kan tro. Tur det gör sån skillnad när de väl sitter där annars hade vi nog skitit i dom.
Söndagen avslutades med veckohandling på Ica Maxi kl 20:30.

Dagens att-göra lista...


Idag lämnade jag in min bil... igen. Sitter nu och hoppas att han ska ringa och säga att den är klar, annars blir det cykel till jobb i eftermiddag. Det är ju väder till det iallafall.

Det kommer att bli så himla bra =)


Imorgon är det Vårruset i Halmstad, i år har jag verkligen inga förväntningar. Har inte tränat nått alls. Känner mig inte ens taggad. Men, men det är kul att hitta på nått. Det kanske kommer...

Fortsatt trevlig dag! Njut av solen och livet... medan det är här =)







Inga kommentarer: