lördag 28 maj 2016

Ångvält...

Känns som om jag blivit överkörd av just en ångvält. Vaknade helt svettig i morse efter en mardröm. Drömde att alla mina tänder gått sönder, det var bara flisor kvar. Ont gjorde det. Sen hade jag inte råd att gå till tandläkaren och få det fixat. Snacka om mardröm.

Vet inte om det är det tuffa klimatet på jobb som ger en massa snurriga tankar i skallen. Jag och kollegan kommer troligtvis att utsättas för ett moraliskt dilemma idag. Inget vi kan göra, men vi har beslutat att göra det ända rätta, moraliskt och etiskt. Vi får helt enkelt vänta och se. 
Ovanpå det är även den fysiska belastningen enorm just nu, i kombo med personalbrist.

Jag brukar inte gnälla och beklaga mig eller ta jobbet med hem. Men som det är nu så är jag livrädd för att bli gamal eller allvarligt sjuk så att jag behöver hjälp av samhället. 

Nä, slut på gnället. Bara att kavla upp ärmarna och hugga i. 
I eftermiddag blir det Morsdag firande av mamma, det ska bli härligt iallafall.

1 kommentar:

Storstadslivet efter 40 sa...

Jobbet är inte alltid lätt och rättvist. Men ibland får man bara se tiden an...kram på dig/annettte