måndag 29 februari 2016

Tjoohoo, vilken helg!

Vilken härlig helg vi har haft. Började i lördags med brunch och lek i Ängelholms Hembygdspark. Hela familjen var med, bara det är en sensation. Sonen ser vi inte allt för mycket av annars nu för tiden.
Helt ok mat till det priset, 139:-
Alla hade roligt i Hembygdsparken.
... eller inte.
En flock kusiner...
På vägen hem körde vi inom Bauhaus och kolla tapet och golv. 
Mannen spenderade eftermiddagen där uppe och fixade med taket. Jag fixade mellomys till oss.

Söndagen började lugnt och sansat, lite mer tapetjakt. Det finns mycket fint, så det är riktigt svårt att välja. Golv har vi iallafall valt ut så det ska vi hämta i veckan.
Några eventuella kandidater.Nja nog för att jag gillar zebramönstrat men kanske inte på väggarna.
Sedan hade vi dejt med La Familia i Höganäs. Mat på Garage och semester planering. Tanken var att vi skulle diskutera och kolla möjligheter och så. Men det slutade med en bokad resa till Kreta i September. Ska bli så himla underbart. Jättefint hotell med All-inclusive och Bamseklubb och hela kittet.
Här kan man nog spendera en vecka...
Gäller bara att Bella får ledigt från skolan, det är ju inte jättepopulärt när man precis har haft 10 veckor sommarlov. Men det brukar gå bra om man sköter sig och jobbar igen det man missar, och inte har massa frånvaro i övrigt.

Får nog mecka lite med min semester på jobb så att den räcket till allt jag vill. 
Jag och SysterYster måste ju på vår traditionella husmorssemester oxå. Trevliga traditioner måste ju hållas vid liv.

Nu börjar en mördar-period på jobb, känns som om jag bor där nu några månader framöver. Positivt dock att jag inte har så många kvällar, då får man ju ändå se lite av sin familj och kanske gymmet oxå om jag jag tur.

Tjingeling!!





Inga kommentarer: