söndag 19 juli 2015

Semestern över...

... för den här gången... Men om knappt 5 veckor bär det av till Kreta, sol, värme och lata dagar.

Den här sista semesterhelgen har varit bra... 
I fredags körde jag till Harplinge för några härliga timmar med två av mina äldsta vänner (inte i ålder då utan hur länge vi känt varann).
Vi åt laxbuffe på laxbutiken i Heberg... Sedan pratade vi bort en hel kväll och drack vin och åt gotter i Helenes fantastiska uterum... 

I goda vänners lag...
Här hemma har vi målat på huset... eller inte VI, utan mest Stefan eftersom jag kladdar överallt och blir sur över det... Jag har kört rundor och fixat grejor och varit på tippen med en massa mög. Resultatet blev en mycket mer upprymd trädgård... men där är massor kvar... Min förhoppning är att kunna röja en del av resten framöver.

Min "handyman"...
Sneakpeak....
kolla inte på det skitiga glaset i dörren... Jag fick inte putsa rutan innan färgen var riktigt torr...
Imorgon är det tillbaka till verkligheten igen. Dags att börja räkna VV points och försöka hitta tillbaka till gymmet igen.

Ska bli skönt med vardag igen, även om jag inte hade tackar nej till lite mer semester...



1 kommentar:

Storstadslivet efter 40 sa...

Det är härligt med semester men VI behöver vardagen för att uppskatta den