tisdag 26 maj 2015

Lite update...

Helgen drog förbi i raketfart, som vanligt... Mannen har varit Meckar-Micke och fixat med sin bil. Jag har hunnit med ett pass Combat, grillmiddag, lite trädgårdsarbete (ger grym träningsvärk...), sett några avsnitt av Sons of Anarchy (går trögt nu...)
Igår var det dags för Papputen att läggas in igen för att genomgå en bypass operation av venerna i benet... då fick man vara lite färdtjänst och moraliskt stöd... Håller alla tummar för att det ska bli bra så Papputen snart är på G igen...

Lite hångel med min handyman... 



Maten har väl varit lite si och så i helgen....Blir lätt lite för mycket av det goda när man är hemma alla... Men tror att jag klarat mig hyfsat, bortsett för skräpet mellan måltiderna....


Lite av helgens mer eller mindre bra mat....

Då & Nu 


Tänkte på en sak i helgen... När jag var liten så fick jag en femma i veckopeng, då cyklade jag ner till lilla butiken i byn och handlade godis över disk... Jag pekade ut bit för bit och tanten i butiken räknade ihop... Då kostade en godisbit några ören och det blev en hel del i påsen... Läsk fick man en glasflaska 33 cl... 
i jämförelse av idag när vi står och öser upp godis med en liten spade i gigantiska påsar och det går i både 1 och 2 kg .Läsken är det ofta erbjudande på 4 pack eller mer med litervis av läsk... Givetvis är det upp till var och en hur mycket man köper hem och konsumerar... men ändå... Vår syn på saker har förändrats ganska radikalt. Man vill ha mycket för sina pengar... Jag kan bara uttala mig om mig själv men finns det rikligt äter och dricker jag tills det är slut... Så för min del hade det varit bättre med de mindre kvantiteterna...

Nu rullar veckan vidare... Jobb, träning och klurigheter kring maten... Kalas på fredag och Pinkparty på lördag.... Då får vi se Eurovision-vinnaren Måns Zelmerlöv.

Tjingeling!!!

Inga kommentarer: