söndag 12 april 2015

Lyxfrulle & Operation rädda Karolins naglar...

God förmiddag... här sitter jag och slösar bort en ledig söndag... Känner faktiskt inte för nått idag... Hade tänkt gå på Bodypump men det passet var fullbokat så det sket sig... Blev lite purken och försökte inte ens hitta ett annat pass. Gubben och Oliver är på shoppingtur och Bella leker med grannbarnen så jag gör bäst i att stanna här ifall några akuta medlings-situationer uppstår...

Idag åt vi lyxfrukost ( i en viktväktares ögon), halva dagsransonen bara till frukost... Oups! Men så gott med frallor ju. Imorgon är det tillbaka till frukt och lättyoggi igen.


Det kostar att ligga på topp...
Har i en veckas tid kört projekt "Rädda Karolins naglar". Vet inte om det beror på  årstiden, jobbet (handtvätt och sprit hela tiden) eller om det är kostförändringarna. Mina naglar är så mjuka och sköra och de delar sig hela tiden... Nagelbanden är torra och spröda och små sår som svider... Det är inte bara av fåfänga som detta projekt pågår, (inte lönt att ens föreställa sig fina naglar med mitt jobb...) utan det är mest för att fingrarna är så ömma och det gör så förbannat ont när man fastnar med en nagelflisa och drar av ända in där nageln sitter fast.
Så nu är det manikyr varje kväll... Avocadoolja och nagelbandscreme, stärkande lack som ska tas bort och målas nytt varje kväll och en bra handcreme... Naglarna börjar arta sig men nagelbanden är fortfarande katastrof och gör förbannat ont...
Aj som in i sjuttsingen...
I övrigt blir det nog mest städa, röja och fixa med tvättberget... Nästan allt är tvättat och fixat... då börjar ungarna städa sina rum, så är vi tillbaka på ruta Ett...
En lång arbetsvecka väntar... jobb 6/7 dagar, bara ledig fredag...
Längtar efter semester nu... skulle kunna tänka mig en vecka helt själv och bar få städa och röja... köra på tippen och fixa trädgården... Men det är jag för snål för... Gäller att hålla i semesterdagarna, jag vill ju vara ledig till jul i år.... =)

Fortsatt trevlig söndag!!

2 kommentarer:

Tinne sa...

Ja man har alldeles förlite semesterdagar.... Tycker man skulle haft 50 istället för 25 om året :)

Love ya

Storstadslivet efter 40 sa...

Själv går jag o får hjälp med mina naglar...extra gel som skyddar o så håller dem sig snygga nån vecka i stöten