måndag 23 februari 2015

Ibland är det så lätt...


och ibland så svårt....
Jag har normalt inga problem att välja bort kolhydrater... skippa brödet på räckmackan och, moset på plankan, bara äta fyllningen på pizza eller välja en kebabsallad istället... Inga problem jag blir precis lika mätt, nöjd och belåten efter en sådan måltid. Vatten istället för läsk, juice och saft, bara svart kaffe... lätt som en plätt...
Men när det kommer till kakor, bakverk och godis... oj, oj, oj... All järnvilja jag har måste kopplas på och jag känner nästan hur jag dreglar efter godsakerna... Brukar försöka bunkra på mig lite "nyttiga" alternativ, men jag faller ofta dit ändå...
Samvetet säger mig att ska jag nå mina mål måste jag låta bli... men hjärnan letar febrilt efter en bra anledning att slå till... -bara idag, det är ju lördag, -jag har tränat så bra idag jag kan unna mig, -jag är ju på kalas, -jaha, om ni trugar så...
Känns ju väldigt onödigt att äta "rätt" och sen sabotera allt med godsaker... då kan man ju lika bra skita i allt ihop... Men livet ska vara gott att leva, man ska inte ångra en dag (eller en tugga)... eller?

Kvällens hittepå middag på jobb...



2 kommentarer:

Sanna sa...

Känner igen det där med att tacka nej till snasket, kakor och annat sött och gott...... Banne mig inte lätt alls. Tänker lite som dej...Det ska vara gott att lev...
Kämpa på Karolin <3 Jag tror på dej :)

Virre sa...

Det där känner jag väl igen... Godiset är inga problem. Men kakorna! *gah* Fast samtidigt? Det går allt lättare. Om man är lite tuff mot sig själv i början. Och tillåter sig kanske på lördagar? Jag har mina chokladbollar, frallorna och så den ljuvliga chokladmoussen. Har jag det att se fram emot en mysig lördagskväll är det lättare att stå över på jobb en onsdag.

Kram!!