tisdag 13 januari 2015

Suger...

... åt mig all inspiration och motivation jag kan hitta...

Flödena i sociala medier fullkomligt bombarderas med sunda matvanor, träningstips, utmaningar och allt annat... Jag läser och gillar...

Har bestämt mig för att ge lchf/ lowcarb en ny, sista chans... Jag fixar inte nån annan metod... dessutom så mådde jag ju så himla bra när det flöt på sist...

Igår tog jag ett prov-medlemskap hos kostdoktorn och kollade in några kurser och föreläsningar... bl.a lchf-ingenjören My Westerdahl.

Pling!! Polletten trillade ner både en och två gånger... Jag kände verkligen igen mig... Dålig självkänsla är mitt andra namn... Jag är själv min största ovän och så länge det är så så kommer jag att stå stilla häri sirapsträsket och stampa... Gjorde på kul ett "självkänsla-test" på nätet... Nästan full pott... Så nu gäller det att vända skeppet...
Hittat tips på övningar för att öka sin självkänsla... den klassiska,
-prata med sig själv i spegeln,            
-berömma sig själv,
-varje kväll skriva ner saker man är bra på, tacksam  för och behöver hjälp med...
Jag vet det låter mega luddigt, men funkar det så är jag på...

Som allt annat så går ju livet upp och ner... ibland känns allt så lätt och självklart, ibland mörkt och dystert... Känslan av att misslyckas och göra andra besvikna jagar mig ständigt...Fast att jag vet att det är en känsla hos "bara" mig själv, så kan jag inte skaka den av mig... Man blir ju rätt bra på  att hålla uppe fasaden  och låta alla andra tro att man är "superwoman", när man egentligen känner sig tvärtom...

Men jag är iallafall  inte typen som rullar ihop i fosterställning och ger upp... Lite "fighting-spirit" är jag begåvad med...
Jag älskar ju livet och önskar så att jag fick vakna varje morgon och omfamna livet och världen...

Kärlek till alla!!!

Inga kommentarer: