tisdag 6 januari 2015

Lust...

... för nystart efterlyses... Facebook och Instagram flödet svämmar över av nystartat, sockerfritt2015, träningshets och annat... Själv känner jag mig helt oinspirerad... Är själv inne i en period av ångvälts-äthets... Trycker nyllet fullt av allt jag kommer över...
Skulle behöva en rejäl spark i ändan och nån som släpar mig i öronen till gymmet... Vet faktiskt inte om jag ens kommer i några av mina träningskläder längre...
Men finns inte inspiration, motivation och glädje över nått så är det jäkligt segt och komma igång... sen vet jag ju att masar jag bara mig dit kommer alla dessa känslor att vakna till liv igen... Då blir allt sådär lätt och härligt igen... 


Testade att baka Per Morbergs Tarte tatin igår...
Har varit sugen på att testa sedan jag såg Dessertmästarnas julspecial...
Gott, sött och flottigt... precis som jag gillar det...
... men borde hålla mig långt borta ifrån...

1 kommentar:

Linda sa...

Ett helt sockerfritt år vågar jag inte lova mig själv, testar med januari bara :)
Jag lyckas ju aldrig hålla något någon längre tid men har sagt till mig själv att göra små små förändringar och hoppas på dem, att de blir hållbara. Det är ju skit rent ut sagt att man är så svag för gottigheter och tyvärr finns det ju allt för många gottigheter runt om en.
Din kaka ser jättegod ut :)
kram