måndag 22 december 2014

På upploppet...

Jag har sagt det innan och jag gör det igen... Såhär förberedda inför jul har vi aldrig varit... Kanske har vi sänkt kraven, eller så har vi bara kommit på det här med planering... 
Jag gillar att planera in saker, tex att idag ska jag fixa det och det... blir det av så är det frid och fröjd och man kan lägga sig med ett lugnt sinne på kvällen...
Igår var planen att städa badrummet och fixa all tvätt... Check! 
Bonus blev att vi även fick köpt nya bord till julafton (så alla kan sitta tillsammans). Jättesmarta bord som går att fälla ihop till en väska när de inte används, perfekt för trångbodda...
Vi fick även handlat all julmat...
Planen är att mannen bara ska ha maten att koncentrera sig på, på julafton medan jag är på jobb... 
Man ska inte ropa Hej!... men det ser ut som om planen kommer att gå i lås... 
Bye, bye julstress och julångest. Hello julefrid!!!

Inga kommentarer: