tisdag 2 december 2014

Ledig dag/ VAB...

Ja man kan inte hitta på för mycket med en liten sjukling här hemma... Vi kör mest leken... mamma plockar undan, liten plockar fram... om och om igen...

En av mina bästa vänner var här och fikade en stund... Mysigt att snacka en stund... Även om BellaBus var i sitt esse och skrek, smällde i dörrar, kastade grejor och drog alla svordomar hon kan... ingen aning varför fan far i ungen så fort det kommer nån... När de gått igen är allt som vanligt... Underligt!!!

Jag och kompisen blev vänner för ca 12 år sedan då vi gick i samma klass på omvårdnadsprogrammet... Allt startade med att vi skulle banta tillsammans, den gången var det med thaimat... det har varit många turer genom åren och idag var samma visa... planer för 2015 smiddes... Leverrensning och detox var dagens ämnen... Jag blir både rädd och förväntansfull när jag tänker på det...

Ikväll ska jag köra ännu en mångårig tradition... Det ska stöpas ljus i Wallåkra Stenkärlsfabrik... Mysigt och massa julstämning , sedan brukar fikan vara supersmarrig...

Först ska dagens Linas matkasse rätt tillredas...Torskpanna med purjolök, dill och picklade morötter... ser gott ut på bilden...

Inga kommentarer: