torsdag 11 december 2014

Börja ditt nya liv idag...

Hur många suckar, himlar med ögonen och undrar, -Ska människan aldrig ge upp? Nope, denna kvinna ger ALDRIG upp, det SKA gå och jag FÖRTJÄNAR det... iallafall om jag får säga det själv.

Min "husgud" Åse/ 56kilo skrev så klokt i sin blogg häromdagen (se länk). SÅ många använder december och julmyset som en förevändning för att helt "go bananas" och frossa. Jag själv har fram tills nu, trott just det. Trott att jag går miste om julen om jag inte äter julskinka på vörtbröd, kokar knäck och annat gott. Lussekatter och pepparkakor, glögg, ja listan kan göras oändlig. De flesta människor kan hantera detta... INTE jag. Både knäcken och wienernougaten är slut och även om det bär mig emot så har det mesta av det passerat mitt matsmältningssystem och säkert bosatt sig runt midjan på vägen...
Tisdagens middag... Fläskestegsandwich på vörtbröd....
Gott men så onödigt och känslan efter är ju inte precis mätt och go´...

Jag mår bäst på ett minimum av kolhydrater...
Kanske inte så flott, men känslan i magen är tusen gånger bättre....
Det gäller att smida medan järnet är varmt... När inspirationen är där, när allt känns lätt och självklart... Men jag vet, det vänder snabbt...
Senaste tidens frosserier har verkligen fått mig att tänka till... Är det värt det, allt jag kämpade så  för och uppnådde... fördärvat på ett litet kick... Onödigt, förnedrande och så trist... Ingen boost för självförtroendet precis...

1 kommentar:

Anonym sa...

Kämpa på .skulle kanske ta mig i kragen oxå så får du hjälp på vägen puss puss älskar dig