onsdag 1 oktober 2014

VAB...

Lilloppan är fortfarande rejält snorig och hostig... så vi stannar hemma nån dag till... Trist men behövligt...

Träffade PT-Maria igår... Blev lite nystart, LCHF eller lågkolhydratkost, känns som min grej... Känslan i kroppen är helt annorlunda... Suget är inte lika jobbigt... det är det förvisso aldrig i början när man är taggad och inspirerad... Men det finns så mycket härlig matinspiration i kokböcker, bloggar, instagram mm... 
Tänkte använda lite av min ofrivilliga ledighet till att göra en matplan... Sen har vi Linas matkasse oxå och det äter jag men väljer bort kolhydraterna...
Det svåraste är att hela tiden tänka på att inte stoppa in godsaker som kommer i min väg i munnen... tex gjorde jag Nutella macka till BellaBus och av gammal vana var jag nära att stoppa kniven i munnen... hann dock stoppa mig själv... För jag vet ju att det räcker med en liten smula för att stjälpa hela lasset... En liten slick på en kniv blir lätt till att äta ur burken med sked... Sån är jag...

Inga kommentarer: