onsdag 20 augusti 2014

Skrämmande...

... hur beroende man är av sin telefon... Jag har hela mitt liv i telefonen känns det som. I morse bara dog telefonen, det blev helt svart... 
Ingen  "Big Deal" kanske... men jag insåg strax att jag inte hade nummer till varken mannen eller barnen. Jag väntade ett paket från H&M som skulle sms-aviseras... 
Kände paniken komma lite... Så jag körde ut på Väla, stod och hängde på låset med en flock pensionärer och rusade in på 3 som om det var värsta mellandagsrean... 
Killen där fick snabbt igång min livlina igen och ut gick jag ur butiken med en IPad... Hur gick det här till liksom...
Jag skämms lite för att erkänna hur stor betydelse telefonen har i mitt liv... men så är det... utan den stannar världen...

Dagens plus är dock att jag känner stor förhoppning om att nästa helgs långkörning till Stockholm blir mycket smidigare med en IPad till BellaBus...
Jag har oxå skrivit upp mina närmastes telefonnummer så att jag kan ringa dom från den vanliga telefonen om världen skulle stanna igen...

Nu väntar en kväll på "himmet"...
Fridens liljor till er alla... 

1 kommentar:

Tinne sa...

Ja man blir lite handikappad utan luren.
Har inte Bella redan en egen platta som hon fick i födelsedagspresent för nåt år sen? Det är bara att erkänna att det DU som vill ha en iPad 😃

Love ya!!