söndag 22 juni 2014

Nu får det vara nog...

Sista tidens "Time Out" (inget, väga, mäta, räkna) har satt sina spår... Magen putar, energinivån är i botten, halsbränna, huvudvärk, illamående och uppblåsthet... ingen höjdare nått av det... Ändå gör jag så mot mig själv gång efter annan...
Tänk vilken makt smaken har... för det är väl ändå den goda smaken som får en att äta saker som man strax efter mår dåligt av... Min största svaghet är bröd och kakor, jag kan inte äta normalt av detta och för mitt eget bästa borde jag avstå helt från det...

Som avslut på min frosseriperiod har vi varit hos Syrran med familj och mumsat på både våfflor i Pålsjö-paviljongen och Ringstorps-pizza... På vägen hem inhandlades diverse "bra" livsmedel inför kommande veckan... För är det nått som är A och O så är det planering... Det är ju ganska lätt på jobb att äta bra, eftersom jag äter det jag tagit med... men då gäller det att ha en plan och ha mat med sig som håller mig mätt och nöjd hela dagen...
Hoppas oxå att jag kan få igång träningen igen... förkylningen är mycket bättre men inte borta helt...

Bilden lånad på nätet...

Inga kommentarer: