måndag 30 juni 2014

Kvällsgrubblerier...

I går kväll när jag gick och lade mig så satte hjärnspökena igång... Kanske är det det stundande PT-mötet som spökade... Har ju inte åstadkommit något i rätt riktning på 6 månader... undrar varför...
Efter ett tags funderande så funderade jag på vad jag stoppat i mig som igår... en vanlig dag i mitt liv...

Varning! Känsliga läsare varnas...  en dags intag:
* FitLine morgondrink
* 2 muggar kaffe
* 3 smörgåsar med bregott och ost
* 5 mördegskakor
* 1chokladboll
* 1 funbulle med vaniljkräm (härefter slängde jag alla kakor i sopan)
* 1 räkmacka
* 1 mugg kaffe
* 2 platta persikor
* 0,5 l CocaCola Zero (man vill ju inte ha onödigt socker)
* kamben och coleslaw (försöker vara lite "lowcarb")
* 2 toscakakor
* 2småkakor
* FitLine kvällsdrink

Typ det enda nyttiga igår... 
Undrar varför det inte händer nått... Man behöver ju inte vara kärnfysiker för att lägga ihop 1+1 liksom...

Tankarna fortsatte... Kanske man skulle testa Viktväktarna igen, eller fitnessfighten, köra stenhårt på LCHF... Kanske ska jag ge mig på den vidriga detoxen för att rensa och återställa kroppen... Man helt ärligt är jag så trött på alla dessa metoder och alla pengar det kostar mig... Men jag kan inte låta bli... när jag väl börjar äter jag och äter trots att jag mår illa, magen svider och huvudet bultar... är det självplågeri eller vad?
Med kvarg-lagret påfyllt väljer jag ändå idag att äta smörgås till frukost (synd om brödet ligger och blir gammalt)... men det är lika synd att stoppa det i mig...


Kvarg lagret påfyllt...
Jaha vart vill jag nu komma med detta... Få lite sympatier, tyck lite synd om mig... Nä... Jag vill öppna mina egna ögon för vad jag gör som är så fel och förstör för mig... Till och med jag förstår ju varför jag inte går ner mer i vikt, det är dock ett under att jag inte går upp mer i vikt heller... Där har jag min älskade träning och tacka... för det är det bästa jag vet...
Jag förtjänar att skämmas en smula... annars kunde jag bara lagt upp en smoothiebild och hashtaggat med massa #lchf #lowcarb #eathealthy... 

Inte för att jag tror att folk bryr sig om hur och vad jag äter... men när jag går tillbaka och läser mina inlägg i framtiden hoppas jag att jag kan tänka  -Som jag höll på...

För summan sumarum är ju att jag vill ha ett normalt förhållande till mat där jag kan äta det jag vill tillsammans med nära och kära utan en massa förbud och ångest... men ändå balanserat och bra... Mat som ger mig bra energi, och bra känsla... Hur svårt kan det vara...

1 kommentar:

Tinne sa...

En sak som man kan testa kanske är att handla varje dag, och bara det som ni ska äta för dagen. Så kan du inte äta mycke godsaker när du är hemma iallafall. Kanske kunde funka?

Love ya!