tisdag 3 juni 2014

Plötsligt händer det....

Igår så var jag egentligen inställd på gymmet en sväng... Men efter att ha spenderat hela helgen på jobb och knappt sett röken av min familj så prioriterade jag middag tillsammans... Men jag ville ju gärna röra på fläsket ändå efter en väldigt inaktiv vecka förra veckan... Så en löptur kändes mer rimligt... Planen var att förlänga min runda lite grann och då uppskattade jag den till 1 mil... Den var dock "bara" 7,22 km... Men vilken runda...
Det har aldrig varit så lätt att springa... Benen kändes lätta... flåset var med och jag sprang fortare än någonsin...
Det var en ren fröjd... duggregnade lite grann, men det var bara positivt för det gjorde att det var helt lagom temperatur... Tror faktiskt att jag hade fixat milen...
Planen var att springa 5 min, gå 5 min om jag kände att jag behövde det...
Men jag sprang först 15 min, sen gick jag i 5, sen sprang jag resten i ett svep med en spurt precis på slutet... Vet inte vad som gjorde att det kändes så bra...  Kanske Spaghetti och köttfärssås middagen innan... Skit samma... Hoppas bara känslan får bestå... så den där milen snart är i hamn...
Nu gäller det att förlänga rundan ytterligare... För jag vill inte springa 2 varv i samma eller springa och vända och springa tillbaka... Kanske ska leta upp nån trevlig skog med utmärkta slingor....

Nu ska jag snart dags och klippa och färga håret... Ska testa en ny salong på Råå... Jag har ju annars klippt mig på samma ställe sedan jag var barn... Jag har varit nöjd och priset är väldigt bra... Men väntetiden är lång och jag behöver nått nytt... Riktigt sugen på att gå in och säga, gör vad du vill.... en riktig Makeover... men tänk om de klipper av allt håret och jag inte trivs alls.... det är bara hår och det växer ut igen... men det tar en evig tid....
Vi får väl se...


Fridens liljor... go´vänner....