söndag 18 maj 2014

1 mil... 10 km... 10000 m...



Denna helgen har flödet på både Facebook och Instagram svämmat över av löparrapporter, uppladdningar och resultat till diverse lopp...
Göteborgsvarvet, Köpenhamn maraton, Brooklyn Half Maraton... 

Själv kämpade jag mig runt min lilla 5 km runda med livet som insats igår kväll... Bara tanken på att springa längre får mig att känna mig helt matt... 
Men jag vill... vill så gärna springa 1 mil. Jag kan ju springa 5 km utan att stanna, det går inte fort och det är inte elegant... men vem bryr sig... och i ärlighetens namn så så känns det lättare och lättare ju längre jag springer, men jag vågar inte riktigt tro att jag skulle ta mig runt 10 km...

Kanske är det bara att göra det... ge sig ut och ta det som det kommer... orkar jag inte kan jag alltid gå en bit och hämta andan...
Tror detta ska bli veckan då jag testar...

Ha en fantastisk vecka... vänner.... Bara 9 veckor kvar till semestern nu.... TjooHoo!!!!

Inga kommentarer: