onsdag 15 januari 2014

PT-dejt och träning....

Har kommit igång igen bra nu... Har ju sällskap av gubben min...
I fredags var det Bodypump, söndag GRIT strength, Måndag cxWorks och IndoorWalking och igår blev det löpbandet och gymmet.

Hade gått upp lite under julen, men min fettprocent hade gått ner och midjemåttet ökat med 0,5 cm... Men det är oxå veckan innan mens och då väger jag alltid mer, ibland upp till 3 kg =0.

Planen var egentligen en runda Bodybalance idag... men Bella sov så gott till nästan kl 9... så jag hade inte hjärta att dra upp henne och köra henne till mormor för barnpassning... En vilodag är nog inte helt fel ändå... Bara man kommer igång igen... Jag har ju en tendens att köra på som en ångvält i början på veckan bara för att helt lägga ner i slutet av veckan... Men denna helgen är en ledig helg så nått ska vi väl kunna klämma in....

Roligt när man springer på löpbandet (förresten, måste skryta... har inte sprungit sedan november och jag sprang utan "större" ansträngning i 20 min... 3 km, skönt) och man studerar de andra som är i gymmet... Igår var där en tjej som vad jag såg bara var där och höll på  med sin telefon... Hon flyttade sig mellan olika maskiner men jag såg aldrig att hon gjorde nått... En annan sprang mellan maskinerna och drog lite här och lite där... helt hysteriskt... Inte för att jag är världsbäst på träning men jag är iallafall där för att få resultat och lyder snällt Pt:ns instruktioner... Tror faktiskt att många är på gym, för att det är trendigt och coolt... Ja, ja alla är vi olika och har olika mål här i livet... Mitt mål och sikte är inställt på Beach 2014, året då jag har bikini på stranden... det ni!!!

bilden lånad på world wide webb...

3 kommentarer:

Helena sa...

Funderar på att göra ett inlägg någon dag i min blogg och tipsa om olika bra bloggar. Är det i så fall okej om jag lånar en bild av dig så jag kan tipsa om den?

Storstadslivet efter 40 sa...

Klart att du ska ha bikini
kram annette

Storstadslivet efter 40 sa...

Klart att du ska ha bikini
kram annette