söndag 15 december 2013

Badvakt & favvorecept...

BellaBus tar sitt söndagsbad och jag är badvakt i bästa anda... Står här brevid i min högt skurna, lågt ringade, knallröda Baywatch baddräkt a'la Pamela Anderson... eller hur...
Nä... men drömma går ju...!! (attans där for tankarna iväg igen... oups!!)

Men när jag ändå sitter här tänkte jag bjuda på ett favoritrecept...
Håll till godo...

Paprikor i ugn...         4 port

2 stora paprikor
4 grillade paprika filéer på burk
8 coctailtomater
1 färsk röd chilli (går med torkad oxå)
1 vitlöksklyfta
1 liten rödlök
1msk hackad Persilja
2 msk olivolja
1 pkt bacon 
Salt och peppar...

Sätt ugnen på 200 grader.
Dela paprikorna på längden och rensa ur dom, låt gärna stjälken sitta kvar...
Ställ dem i en ugnsfast form...
Blanda övriga ingredienser i små bitar i en skål. Fyll blandningen i paprikorna och toppa med strimlat bacon...
In i ugnen i ca 15-20 min...

Serveras med mozzarellaost...

Passar utmärkt till all sorts kött och kyckling... Man kan servera på en skiva gott bröd (men det gör inte jag).

Idag blev det baconlindade nötfärsbiffar med smak av vitlök, dijonsenap och dragon (ny favvo combo), sallad och bearnaisesås...
Gott som attans och tog mindre än en timme att fixa...

En liten jobbedag kvar av helgen sen en ledig dag... Då har jag beställt sovmorgon... Är tröttare än en gnu och allt kaffe i världen kan inte ändra på det...

Ha det bäst!!!


Inga kommentarer: