torsdag 4 juli 2013

PT & matregistrering...

Jaha då har man blivit med PT... Jag har iallafall bokat in fler tillfällen, både med fokus på träning och kost...

Till nästa tillfälle om ca 1,5 vecka har jag fått i läxa att skriva ner ALLT jag äter under 4 dagar (tors-sön)... och vara ärlig... Ska heller inte göra mig till utan äta precis som jag gör i vanliga fall varken mer eller mindre. Jag ska även fota maten...
Sen nästa steg är att leda in min kost åt LCHF spåret, fast en liberal variant (inte överdrivet fett, men lågkolhydrat). 
Jag är ju en typisk sockerknarkare och behöver avvänjas...

Svårt att registrera allt, man vill ju gärna köra igång direkt och vara superduktig och bara visa upp perfekta matlistor och nyttiga matbilder. Men då försvinner hela syftet med att skapa en bild för sig själv om hur man faktiskt äter... Lite som "du är vad du äter" när dom lägger upp en veckas skräpmat med fimpar och hela kittet... Urk, blä...

Men jag är supertaggad och känner att träningen går som den ska och kan jag bara få käket under kontroll oxå så ska jag nog oxå leverera resultat...



Inga kommentarer: