tisdag 16 juli 2013

PT-dag och tankar...

Ja jag tycker det är lite roligt att jag skaffat PT... Känns helt ok faktiskt... Just nu ligger fokus på kosten, men såklart även på träning...
Jag ska ta min LCHF kost till en högre nivå... alltså gå hårdare in för det...

Vill ni kolla in min PT kolla på lifenergy...

Lagom kul att väga sig och mäta midjemåttet där, men det är en bra morot att bruka allvar för det är upp till bevis... Jag behöver det... att jag ska redovisa mina resultat för någon... Lilla ögontjänaren kommer fram och gör att jag sköter mig...

Vet faktiskt inte riktigt vad som är realistiska mål för mig; men det hopppas jag ju att komma underfund om... Tror inte att jag kommer att bli Miss Universum eller så, men en kropp som jag trivs i och mår bra i, en kropp som tillåter mig att göra det jag vill både när det gäller styrka och smidighet... Kunna ha kläder jag tycker är snygga och inte bara de jag kan komma i.
Vi har ju både hjärt/ kärl sjukdomar och diabetes i släkten, bara där är en viktig anledning...

Drömmen och sanningen... Kanske kan drömmen en dag bli sanning...
Speciellt när jag tränar känner jag mig mega fet och ful... då är man omgiven av smala, snygga, vältränade människor... Medan jag liknar "heffaklumpen"... Varje benböj förvandlar mitt mittparti till en trave bildäck, både tuttarna, magen, innanlåren och gäddhänget hänger och slänger hitan och ditan... Jag vet att man inte ska nedvärdera sig själv, men det är ju sant...
Samtidigt har det hänt mycket i kroppen sedan jag började träna... den är tightare... Vågar inte ens tänka på hur jag hade sett ut eller vad jag hade vägt om jag inte tränade regelbundet... Hjälp!!!

Jag har skrivit det innan...

Mitt namn är Karolin... och jag är socker/stärkelse missbrukare...

Tack för mig!!!

1 kommentar:

Storstadslivet efter 40 sa...

Ibland måste man bara våga tro på sig själv. Jag vet att det inte är lätt alla gånger men jag är ju inte heller överviktig och sockermissbrukare men jag måste ändå leva ett balanserat liv för att kunna leva som jag vill....kämpa på bara. du kan och du ska!!!
Styrkekram annette