söndag 14 juli 2013

Jobbehelgen snart till ända...

...bara imorgon oxå sen väntar två lediga dagar...
Kämpar på med min LCHF kost, eller kämpar och kämpar... Det är alltid lite si och så i början...
Dels är det spännande med ny mat, testa nya recept och råvaror... Men samtidigt är det så lätt att falla tillbaka i gamla mönster och slänga in nått i förbi farten som man egentligen inte skulle äta...

Har upptäckt att det ska ingenting till för att jag ska gå "bananas"...

Började fint i morse med turkisk yoghurt, vispgrädde, bär och agavesirap. Sen en LCHF-fralla (ställde mig och bakade igår kväll efter jobb kl 22) med bregott, ost och korv och ett kokt ägg...
Vi bakade kaffebröd till "de gamla" idag och det luktade ljuvligt... Beslöt att smaka en pyttebit till rapporten... Mmmmm himmelskt gott... men tyvärr stannade det inte där, utan jag hittade godis när jag kom hem som liksom bara slank in (satte dock snabbt undan det på behörigt avstånd)
Middagen blev "dansk flæskesteg", familjen åt potatisgratäng, själv testade jag nått nytt, broccolimos, riktigt gott faktiskt...
Nu är sötsuget på max... Försöker hålla mig sysselsatt så jag inte proppar i mig fler tomma, onödiga kalorier...

Liksom ingen mening att äta LCHF om man ska trycka kolhydrater vid sidan om... Då lär jag inte minska i vikt... snarare kvala in till Biggest Loser nästa säsong (hade egentligen inte varit dumt alls)

Nä nån superkaraktär har jag inte att skryta med...

Köpte underbara pioner i Helsingør i torsdags... Kan inte se mig mätt på dom och de doftar ljuvligt....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tips vid sötsug: ta ett par äggvitor och vispa fluffigt Rör ner ett par matskedar fun light (gärna Steviasötad) In i frysen en timme eller två. Ät med sked som glass.

K
Jessica

Karolinssida sa...

Tack för tipset :-)

Anonym sa...

Fast då ska man ju ha tålamod till det när sötsuget sätter in och det är ju det man ofta inte har... ;)