lördag 27 juli 2013

Heja heja...


Köpte denna boken idag och har sträckläst den nu ikväll... Verkligen bra skrivet och inspirerande... Blir faktiskt sugen på att ge mig ut och springa.
Hon skriver ju på ett fantastiskt roligt sätt och bjuder på sig själv... Känner igen mig i mycket... Helt klart en bok jag rekommenderar...

Känner mig lite som tråkiga morsan idag... 
Efter jobb körde vi till Väla för jag hade lovat Bexan att få klippa sig... Bella ville ta hål i öronen, och var fast besluten till detta, tills en tjej svimmade inne i butiken... nu ska hon aldrig ta hål i öronen... eller iallafall vänta tills en annan dag...
Efter Väla körde vi Bex in till stan, hon skulle på Helsingborgs festivalen med några vänner... Bella fick såklart syn på tivolit i stadsparken...
Men varken jag eller gubben hade minsta lust att parkera bilen och gå på festivalen... Tråkiga jag tycker mest det är jobbigt med allt folk...
Kunde varit skitmysigt om man fick sitta nånstans ta nått att dricka och lyssna på lite bra musik... Men med både bil och rastlös 5 åring som bara vill åka svindyr, livsfarlig karusell, så försvinner myset lite...
Gnällkärring... jag vet!
Men lite synd om Bella bus var det... Jag mutade med Ben & Jerry glass och gottepåse. Förhoppningsvis kan vi klämma in en tur till Tivoli, Bakken eller Bon bon land innan sommaren är slut så ungen får åka karusell och äta karamell...

Tjingeling!!!

5 kommentarer:

Suzan sa...

Har några ex av den boken som jag tänkte lotta ut inne hos mig strax :-)

Storstadslivet efter 40 sa...

Hmm tråkig morsa? Nä det tycker jag inte. barnen måste få nej ibland utan att vi föräldrar får dåligt samvete

Tesse sa...

Håller med Anette!

Anonym sa...

Håller också med Anette, det är ju inte barnen som ska bestämma....det är ju därför föräldrar finns:)
Kramisar Carina

Karolinssida sa...

Men när jag såg idag att Eric Saade hade spelat fick jag dåligt amvete... Det är Bellas favorit, hur kunde jag missa det... =(