fredag 12 juli 2013

Jobbehelg i antågande....

Har haft 2 underbara lediga dagar... I onsdags blev det ingen strand för molnen envisades med att ligga tjocka hela dagen... Men hemmaträning fick jag till och sedan en supertrevlig kväll på Sofiero med Gyllene Tider och Linnea Henriksson... (Stefan lyckades ta en bild med henne, men den har han i tryggt förvar i sin telefon så den kan jag inte visa)
Funkade perfekt med bussresan från Höganäs, smidigt som attans om än en "liten" omväg... men det var ett glatt gäng...
Vi valde att stanna kvar på vår picknick plats istället för att gå fram och trängas... man såg inte så mycket men man hörde ju bra och kunde kolla på tv-skärmarna...
Scenen, Lennart med sommartidervinet, Carina och kvällens meny.....
Igår hade vi dejt med Åstorparna... Först en dag i Helsingör, där vi strosade i gatorna, åt glass, barnen hoppade... Hade gärna suttit med en kall öl och kollat på folk på Axelstorv, men det får bli en annan gång... Med kidsen som sällskap går det undan och tjatas vääääldigt mycket... Köpte wienerbröd med som vi mumsde på ute på Gröningen när vi kommit till Sverige igen, medans barnen lekte på piratlekplatsen... Himla mysigt men gud vad det blåste... Fattar inte att folk kunde ligga där i bikini.... Brrr!!!
Bella på båten, Tinne med den största glassen de hade, Patrice och Bella hoppar på Axelstorv och lilloppan  Olivia....
Väl hemma igen lagade jag kassler gratäng alá LCHF... supergott... men väldigt fett... Jag undrar om man kan gå ner i vikt av det... Iallafall ska man inte äta massa kolhydrater när man är på utflykt... Men det är så svårt att vara med i det sociala samspelet när man ändrar sin kost... Såklart smaskade jag i mig en massa saker som jag inte skulle...

Nä skärpning får det bli...

Idag är första jobbdagen av 4, hela helgen ska spenderas i kommunens tjänst... Men jag jobbar med bästa kollegan så jag tror jag kommer att överleva... Nästa vecka består av endast 3 arbetsdager, så då hoppas vi på sol och strand....

Tjingeling!!!!

1 kommentar:

Tesse sa...

Blir det Farhult så hojta till, då kan jag och Wilma komma med!