fredag 24 maj 2013

Inspirerande...

Gänget som inspirerar mig...

Jag följer ju Biggest loser, har sett alla säsonger av den svenska versionen och en hel del program från andra länder...
Men årets deltagare är nog de som har inspirerat mest... helt otroliga siffror de gör.
Inte bara det utan deras beslutsamhet och deras sammanhållning...
Bra vänner som stöttar är mer än guld värt när man går igenom en kamp/ utmaning...

Jag har en speciellt god vän Annette, som peppar och stöttar, skickar peppande sms och erbjuder och inspirerar till träningstillfällen och nya träningsformer... Annette själv har inga som helst viktproblem men ställde ändå upp i Oktober och körde FitnessFighten med mig...

Även Suzan och hennes blogg I can rest when Im dead en blogg jag följt i flera år och dagligen inspirerars och motiveras av...

Sen alla övriga träningskompisar som peppar och spänner ögonen i mig när latmasken och ursäkterna
anfaller...

...och så klart familj och vänner som står ut med alla mina konstiga ideér och dieter, de är oxå värda guld...

Varför dravlar jag nu en massa om stöttning och peppning? Jo jag har ju ett nytt projekt på G, eller kanske en utmaning för mig själv..

Det hela går ut på att jag ska försöka ändra min livsstil till en positivare och hälsosammare variant... Det  är i första hand en 4 veckors utmaning där jag ska äta bra och balanserat, inga sötsaker eller fettsaker... Lite FF style men inte så strikt och inte en massa mäta och väga... men massor med keso och kesella. Inga förbud men jag vet ju själv att jag går igång om jag äter kakor, glass och godis... så det undviker jag. Målet är ju ändå att jag i framtiden ska kunna leva såhär och må bra och inte känna att jag missar en massa i livet...
Jag ska oxå utföra fysisk aktivitet dagligen... minst en hundpromenad men gärna en grym tur till gymmet eller löpning...

Så nu vet ni varför bloggen fylls med bilder av mat, beskrivning av vad jag äter och hur jag tränar... Peppa och stötta gärna på min väg mot den jag vill vara... och Nej!det handlar inte bara om utseende utan om hur det känns på insidan, att känna sig frisk, sund,orka med livet och allt fanatstiskt det erbjuder...
...men slutar folk att klappa mig på magen och lyckönska till graviditeten blir jag glad, det är bonus liksom...;-)

1 kommentar:

Storstadslivet efter 40 sa...

Jag finns alltid här för dig vad e annars vänner till för? Om du behöver en spark så sparkar jag, behöver du ett par öron så lyssnar jag, behöver du råd så kan jag råda dig så gott jag kan, behöver du kräka av dig så ska jag stå där med spannen, behöver du gråta så ska jag låna dig en näsduk, vaklar du så kan du få luta dig på mig så ska jag stötta upp dig. Vi är ju vänner och jag vet att du finns där för mig när jag behöver en vän.
Kramar