söndag 10 mars 2013

Prunkande trädgård...

... är något som jag drömmer om...

Inte min trädgård... men nått sånt här kunde jag tänkt mig...
(bilden är lånad på webben)
Oftast slutar dock min trädgårdsentusiasm i ett jag endast klipper gräset...
Men i år har jag tänkt att jag och BellaBus ska ha en liten trädgårdstäppa... Där vi kan odla egen sallad, morötter och rädisor... Nån tomatplanta oxå...
Kryddörter vill jag oxå ha... det är sån vardagslyx att plocka färska örter och ha i maten...
...och såklart en massa fina blommor...
(bilden är lånad på webben)

Igår var vi en tur till Bauhaus och köpte färg... men vi passade oxå på att kolla in alla fröer och fina byttor att odla i... Vi köpte bara fröer till krasse och groddar som vi kan odla så länge...

(bilden är lånad på webben)

Idag är det så isande kallt både inom- och utomhus...  Men snart, snart... nu kan det inte vara långt kvar... så är våren här igen...

1 kommentar:

Tinne sa...

Ja man längtar efter lite trädgårds väder nu. Har du kollat in www.bakker.se (tror det är rätt adress) finns jättefina blommor där.