söndag 30 december 2012

Dilemma...

Vi är inte riktigt överens här hemma... Och det, det handlar om är fyrverkerier... Det är mycket debatt om det just nu bl.a på Facebook. Många butiker tar avstånd... Själv tycker jag att det är till att utsätta sig för fara och elda upp pengar, men jag ska oxå erkänna att det ser festligt ut och många är väldigt vackra...
Karlarna i denna familjen tycker att fyrverkerier hör till nyår. Den minsta karlen har frågat i veckor om han kan få smälla raketer på nyår, men det kan han fetglömma..
Till saken hör att vi har en hund som inte gillar raketer, hon är inte skiträdd och sitter och gnyr i ett hörn utan hon blir mer arg och vill skydda oss människor mot det konstiga där ute... Katten har aldrig upplevt nyår så hur hon reagerar vet vi inte... Det är därför vi alltid firar nyår hemma för här är miljön trygg och det smäller oftast bara precis kring tolvslaget...
Så nu kommer frågan ska vi ha fyrverkerier eller inte?? Jag tycker det räcker och gå ut och kolla på andras... Kan lätt komma på 1000 andra saker jag kan läggs de pengarna på. Jag är ändå mest ute efter champagnen... ;-)
Ja, vi får väl se imorgon om lillkarlen kan lura iväg storkarlen och fixa raketer, vi har haft alla år hittills och det har ju gått bra...
Den som lever får se...



1 kommentar:

Tinne sa...

Jag tycker också att det är att slänga pengarna i sjön. Och jag tycker synd om alla som är skotträdda, både människor och djur. Därför gillar jag dem svävande lycktorna. Men ikväll ska det blåsa så då funkar inte dem. Raffe har köpt 1 liten bomb (Killar gillar visst sånt) så vi smäller en, sen tittar vi på alla andras :)
Gott nytt år
Love ya!!