lördag 14 juli 2012

Helgdag i Gbg!!

Idag styrdes kosan mot Göteborg, målet var Naturhistoriska museet, som vi inte alls kom till utan vi hamnade först på Universeum... Det gör ingenting för där var massor att se och göra och jag tror att alla hade en toppendag. Universeum ligger ju vägg i vägg med Liseberg, så det var ju ganska oundvikligt att gå in där en sväng oxå... Alla barnen fick åkband... Det var lagom med folk, 0-15 min kö till karusellerna så det var ok... Lite synd att vi inte visste innan att vi skulle hamna på Liseberg för då kunde vi gått in där tidigare... Nu blev det onödigt dyrt för bara ett par timmar på Liseberg, för inträde och åkband kostar ju samma även om hela dagen har passerat... Men barnen tyckte det var skoj och det hade inte blivit populärt att bara gå förbi Liseberg... så det var självklart värt det...
Pappa astronaut..
Universeum hade väldigt fin utställning om Vattnets väg... från lilla Fjällbäcken till Stora havet... med dess invånare. Många fina djur att titta på... Sen regnskogen var oxå häftig, nästan som att var i en riktig regnskog (eller vad vet jag, jag har aldrig varit i en regnskog) varmt och fuktigt och en massa djur överallt om man bara kollade riktigt noga... de flesta gömmer ju sig!!
Bella astronaut...
Där var oxå utställning om Dinosaurier, den blev man lite besviken på... Några modeller av dinosaurier som lät och rörde lite på sig jag hade gärna haft lite mer fakta och ännu mer dinosaurier... Sen var där polisens lab, där man fick prova på olika tekninker som polisen använder för att lösa brott och en rymdutställning där man fick kolla in rymdresenärernas liv och testa på.... Sen var där en massa annat oxå såklart...
Karusellåkning...
Liseberg, är ju alltid Liseberg... lite mer tid där hade varit toppen men som alltid har bara dygnet 24 timmar. Köpte inget åkband till mig... hade vi varit där en heldag hade jag oxå köpt ett... det är ju så kul att åka karusell och äta karamell...

Maten idag blev katastrof... började bra med nyttig frukost men sen blev det lunch på McD och sen gick allt bara utför... Attans... nya tag idag...
Tror vi drar till stugan idag... men inget bestämt... vi har ju semester och tar dagen som den kommer!!!




Inga kommentarer: