onsdag 28 mars 2012

Trädgardsskövling!!

I morse skjutsade jag och BellaBus de stora barnen till skolan sen styrde vi kosan mot Åstorp och syrrans rosenrabatt... Vi var artiga först och bjöd på nya frallor och kaka innan vi gav oss ut i trädgården med spaden i högsta hugg... Allt utom 2 växter lyckades jag få med mig...





Syrrans rabatt...



(vill ni se efter bilder, kolla hennes blogg...)



På vägen hem fick vi stanna vid Bauhaus... Medhjälparen behövde en spade och trädgårdshandskar... En sekatör fick oxå följa med hem... Sen var det bara att köra hem och börja gräva och plantera mina nyförvärv... Så förhoppningsvis så har jag vitblommande rosenbuskar i sommar...





Fint planterade framför vedboden...

Dagens minus var att när jag grävde i rabatten där jag trodde att min rabarb hade dött så råkade jag klyva rabarbens rot mitt av... Den levde... Hoppas, hoppas den repar sig det lilla livet... för den rabarben var en present från en kär kollega... Håll tummarna....

2 kommentarer:

Linda sa...

Vita rosor är jättefina!
Rabarberplantor är ganska tåliga så du ska se att din planta alldeles säkert klarar sig!

Kram Linda

Linda sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.